جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
کد خبر: 1175791
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: اگر موفقیت دولت توفیق نظام باشد، که هست، معنایش این است که تقویت دولت به هرشکل ممکن واجب است و تضعیف دولت به هر گونه حرام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه مجازات سخت دشمن مطالبه ملی است، اظهار داشت: ارزیابی دقیق میزان سرمایه اجتماعی پشتیبان برای اقدام مناسب حاکمیت در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران از واجبات تصمیم‌ گیران است.

وی افزود: جامعه پس از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، در وضعیت آمادگی و مطالبه پاسخ اقتدار آفرین برای کشور قرار دارد و هرگونه انفعال در این زمینه خسارت‌های اجتماعی و ضربه به هویت و شخصیت ایرانی را به‌دنبال خواهد داشت.

امام جمعه شبانکاره، با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا شریک‌ جنایت ترور شهید هنیه هستند، گفت: سکوت وقیحانه اتحادیه اروپا در قبال شهادت مظلومانه شهید هنیه، ادامه دارد، مهمتر از آن در جریان بررسی ابعاد ترور شهید هنیه در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز دو کشور فرانسه و انگلیس، به مانند همیشه در کسوت حامیان رژیم اشغالگر قدس و آمریکا وارد عمل شده و حتی از صدور یک بیانیه ساده در محکومیت رسمی این جنایت جلوگیری کردند.

امام جمعه شبانکاره، با تأکید بر اینکه راه شهید قدس اسماعیل هنیه، راه بدون شکست است، عنوان کرد: در دعای سجده زیارت عاشورا می‌خوانیم: «اللهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرِینَ لَکَ عَلَی مُصَابِهِمْ». اینکه واقعه شهادت سیدالشهداء(ع)، حمد صابران نیست، بلکه حمد شاکران بر مصیبت‌هاست، همان‌گونه که امام خمینی(ره)، در جریان شهادت فرزندشان حاج آقا مصطفی فرمودند: «مرگ مصطفی از الطاف خفیه الهی بود.»

حجت الاسلام پردل ادامه داد: تلاش برای توفیق دولت چهاردهم یک توصیه ولایی است، توفیق او توفیق همه ما و نظام است نه موفقیت یک فرد یا جناح، بنابراین هم باید از بُن دندان به این گزاره کلیدی توفیق دولت توفیق نظام باور داشته باشیم و هم دعا کنیم و هم به گونه‌ای رفتار کنیم که این موفقیت محقق شود.

امام جمعه شبانکاره اظهار کرد: اگر موفقیت دولت توفیق نظام باشد، که هست، معنایش این است که تقویت دولت به هرشکل ممکن واجب است و تضعیف دولت به هر گونه حرام است.

وی تصریح کرد: اگر چه همه‌ ارکان و بخش‌های مختلف کشور موظف به همکاری و تعامل با دولت هستند، اما در نهایت این خود دولت است که باید از آزمون دشوار اداره امور، سربلندخارج شود، این سربلندی، لوازم و شروطی دارد.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه چهار چیز نشانه‌ شکست، اضمحلال و انحطاط دولت‌ها است، خاطرنشان کرد: ضایع کردن مسائل اصولی، پرداختن به مسائل فرعی، گزینش افراد فرومایه و عقب راندن افراد شایسته از جمله این مسائل است.

حجت الاسلام پردل، با تأکید بر اینکه اولویت اول دولت چهاردهم معیشت مردم باشد، اظهار کرد: رئیس جمهور در تکاپوی انتخاب یاران و همکاران خود برای اداره قوه مجریه و در حقیقت اداره کشور است، بدون تردید دغدغه مردم و رهبری در درجه اول معیشت مردم است، دغدغه‌ای که فوریت هم دارد.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه شبکه امامت جمعه مطالبات خود را مبتنی بر دو راهبرد اعلامی رهبر فرزانه انقلاب می‌داند، عنوان کرد: یک راهبرد تمرکز بر برنامه هفتم توسعه است که خوشبختانه علاوه بر مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب، مورد تأکید رئیس جمهور چهاردهم نیز می‌باشد و دوم راهبرد تمرکز بر سیاست‌های کلی که رییس جمهور چهاردهم، مکرر از آن اسم می‌برد و در مصاحبه رسمی اعلام کرد: سیاست‌های کلی رهبر انقلاب، چراغ راهنمای مسیر است.

وی با تاکید بر اینکه سیمرغ مقاومت با ترور زمین‌گیر نمی‌شود، اظهار کرد: جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و پایداری و مقاومت آن‌ها در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، علاوه بر قدرت‌نمایی حزب‌الله و پیروزی ایمان و اراده، به نوعی تداعی‌گر نقشه راه انقلاب اسلامی و نشأت گرفته از نهضت مردم ایران بود، ۲۳ مرداد روزی است که به بیان رهبر معظم انقلاب، حزب‌الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید، روزی که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بذر مقاومت ثمره داد.

امام جمعه شبانکاره خاطرنشان کرد: اهمیت این روز نه در یک تاریخ و رویداد نظامی، بلکه در تحقق راهبردی است که حضرت امام خمینی(ره) پایه‌گذاری کردند و به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تداوم یافت، در واقع مقاومت تنها گزینه حل مسأله فلسطین و فراتر از آن، راه نجات امت اسلام در تقابل با استکبار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha